Saturday 27 July 2013

KELAS PROMOSI PENGENALAN MENTAL ARITHMETIK

Bismillahirahmanirahim.

       Tahun ni belum sempat untuk buat promosi kelas percuma lagi dah setengah tahun berlalu.Tapi bukan sengaja tak nak buat.Salah satu sebabnya mungkin ada tenaga pengajar yang terpaksa bercuti  sebab bersalin.Saya terpaksa ambil alih tanggungjawap tu.

      Tahun ni ingat nak mantapkan kelas yang ada, Jadual pun dah penuh ni.Bila buat promosi kelas baru, kena jemput murid dan waris datang serentak untuk memberi penerangan.banyak tenaga kerja diperlukan, seorang kena mengguruskan murid yang terdiri daripada umur 6 hingga 14 tahun.Dalam masa sejam murid  yang hadir akan belajar asas Arithmetik .Biasanya mereka akan boleh mengira sehingga 99..

      Waris pula akan diberi penerangan tentang sistem arithmetik, bagaimana kaedah ini dapat membantu kanak kanak yang lemah matematik dan menambah nilai pelajar yang cemerlang.Waris dapat mengemukan soalan pada hari tersebut.

         Mudah-mudahan jika tenaga kerja bertambah nanti insyaalah boleh la buat promosi lagi.Kelas ini baik untuk masyarakat memahami mengapa perlu belajar benda ni jika ada kemampuan.Penerangan ni percuma  tapi biasanya selepas itu akan ada pendaftaran baru  sebab waris dah faham dan menarik bagi murid.

       Sampai bertemu di lain catatan asalamualaikum

No comments:

Post a Comment