Wednesday 13 November 2013

PENGALAMAN PERTAMA BUAT BISNES ONLINE

#ALHAMDULILAH....SUBHANALLAH....INSYAALAH.#

Syukur atas setiap nikmat, itulah sepatutnya sebagai seorang hambaAllah yang masih kerdil. Alhamdulilah walaupun agak terlewat tapi belum terlambat. Nak guna internet pun  terketar-ketar tangan nak klik yang mana satu pun tak pasti takut terpadam pulak. Tapi itu dulu, sekarang ni Alhamdulilah dah melangkah sikit kehadapan. Dulu hanya ada facebook satu saja asmah_mdisa @ yahoo.com, sekarang dah ada asmahmdisa59@ gmail,.com asmahmdisa.blogspot, Kedai Jitra Arithmetik ,kedai produk sunnah asmahmdisaonline,boleh letak iklan kat soho Directory, boleh kongsikan ilmu kat Wahm soho.Wah...meriah lah hidup saya sekarang. Alhamdulilah

Pertama kali dapat pelanggan sangat kelakar, saya tak pernah pos barang tak tahu nak buat macam mana panik. Nasib baik cikgu online ada Puan Anys Idayu Zakaria  suruh saya ke pejabat pos. Dalam masa yang sama juga saya tahu pelanggan pertama saya tu adalah seorang yang sudah biasa dengan bisnes online, saya suka berterus terang dan tak malu mengaku kekurangan saya . pelanggan pula tolong kira berapa kos penghantarannya. Terima kasih sangat-sangat kepada Puan Monalita Mansur memang tepat anggaran kos yang diberi sebab memang dah lama dalam bisnes online ni tapi Alhamdulilah sangat membantu saya masa tu yang pertama kali nak buat.

Inilah barang pertama yang saya pos. Alhamdulilah pelanggan puas hati dengan produk. Tapi nama pun pertama kali ada kelemahan di kesan rupanya produk makanan ada label khas mmm dapat pada pelanggan yang satu lagi sebungkus . rezeki dia cik siti (tikus). Alhamdulilah selepas tu tak ada lagi masalah tu semua pelanggan dapat seperti yang di minta. Mudah-mudahan terus ditambah nilai dari segi mutu dan perkhidmatan.

Tak dapat nak bayang kan dapat maklumbalas positif macam ni kali pertama buat jualan di intenet.
terima kasih kepada yang telah membantu .Mudah-mudahan Allah Limpahkan Rahmatnya kepada cikgu onlinesaya puan Anys Idayu Zakaria ,Puan Masayu Ahmad, puan Monalita Mansor dan semua sahabat Dalam group sekelian.

Alhamdulilah atas semua nikmatnya,
Subhanallah atas keajaiban anugerahNya,
Insyaallah akan sentiasa tingkatkan Iman kepadaNya

No comments:

Post a Comment