Tuesday 5 November 2013

syukur nikmat

Syukur kepada Allah sebab boleh berkongsi ilmu melalui blog yang baru berusia 3 bulan.  Ketika mendaftar saya tak pasti lagi sebenarnya boleh ke tak sebab saya memang tak tahu sangat tentang internet ni, saya hanya tahu fecebook saja itupun anak saya yang tahun 5 masa tu yang bukakan akaun saya....kelakar sangat. Niat tu memang ada nak belajar tapi tak jumpa lagi guru yang boleh mengajar saya dari zero. Pernah juga pergi beberapa kursus untuk perniagaan di internet anjuran beberapa tetapi saya tak jadi daftar sebab tahu dah jika daftar pun tak boleh buat. 


 Alhamdulilah Allah temukan saya dengan Puan Anys Idayu Zakaria  guru kelas blog saya hanya didalam talian. Beliau mengajar dengan sabar walaupun beberapa kali ulang proses untuk dapatkan sesuatu. Dari proses buat email baru, fanpage,blog , dropship dan sebagainya. Barulah saya tahu untuk makna setiap perkataan tu, fungsi dan  keperluannya.

Cabaran baru ialah , Ketika itu saya menggunakan komputer yang rosak sebelah saja boleh tengok nak copy dan paste gambar pun berterabur, kawasan rumah pun tepi bukit tak dapat line internet dengan baik, saya pernah masuk cc untuk belajar  buat fanpage mula-mula dulu. Anak saya temankan. suasananya masyaalah  macam tak mahu masuk lagi dah..tapi saya terpaksa sebab nak belajar. Rugilah anda yang ada handfon atau laptop yang canggih tapi tak dimanfaatkan...Allah dah beri nikmat kena bersyukur banyak-banyak.

Tujuan saya bukan untuk berbangga dengan takdir Allah ni, cuma saya nak jelaskan Dengan adanya blog ni kita dapat berkongsi ilmu yang kita ada untuk dimanfaatkan sebagai jariah kejalan Allah. ilmu yang dikongsi jika dimanfaatkan akan menjadi sedekah yang tidak terhitung nilainya...bukan mencari keuntungan dunia semata-mata. 

setiap hari jika ada ilham boleh tulis di blog dan cerita itu tidak akan hilang berbanding di facebook. Sangat berbaloi dan masa belajar boleh tentukan sendiri. Tahniah puan Masayu Ahmad yang memiliki idea yang sangat hebat untuk membantu wanita celik IT.

Boleh pm Puan Anys Idayu  jika nak belajar dari zero macam saya. Jika saya boleh anda diluar sana yang jauh lebih hebat pasti boleh juga sebab Allah beri kita akal dengan saiz yang sama...insyaallah saya sentiasa berusaha untuk menjadi lebih baik setiap hari dengan izin Allah....insyaalah. 

No comments:

Post a Comment