Wednesday 18 September 2013

Bina Aura Positif Melalui senyuman

              Mulakan pagi dengan senyuman.Senyuman akan mengalirkan aura positif jika di lakukan dengan penuh keikhlasan. Mudah-mudahan sedekah yang paling mudah itu memberi kita pahala.Walaupun mudah tetapi kadang-kadang susah nak dilakukan.Bayangkan jika terjumpa seorang yang selalu buat kita bengang, boleh sedekah senyuman ka untuknya? Mudah-mudahan Allah beri kekuatan untuk melawan hasutan syaitan, saat inilah syaitan akan menghasut kita dengan berbagai pandangan negatif.

             Bagaimana jika jumpa orang yang tak puas hati dengan kita pula, biasalah dalam kehidupan , kita tak dapat puaskan hati semua orang.Walaupun kita sudah tahu dia pasti tidak balas senyuman kita, namun bagi saya cuma teruskan senyuman sebagai sedekah kita untuknya.Sama ada balas atau tidak, Allah yang tentukan .Jangan buat keputusan untuk orang lain.  Manalah tahu dengan senyuman tu, Allah buka hatinya untuk terima kita semula....Hanya Allah yang boleh ubah hati manusia..Siapalah kita nak ubah hatinya.
               
             Moralnya disini mulakan hari dengan fikiran positif.Cari apa saja tindakan untuk dapatkan aura positif.Mudah-mudahan aura itu dapat memberi kesan positif untuk hari kita dan hari orang lain.Aura positif ini akan menarik berbagai benda-benda positif kepada kita seperti magnet menarik besi.Semak balik jika kita bangaun awal, siapkan kerja mengikut jadual,kita akan menjadi contoh yang baik untuk orang lain di tempat kerja.Ingat balik sewaktu kita ter...bangun lewat..aduh tiba-tiba dipengaruhi aura negatif...mandi kelam-kabut, tak sempat sarapan,tertinggal itu ini, dijalan  lampu isyarat pun merah je....betul tak?

          Cuba setkan dalam minda hari ini..positifkan hati dan minda untuk diri sendiri, keluarga dan orang sekitar kita.mudah-mudahan sedekah kita berterusan ...walaupun kita tak banyak harta untuk disedekahkan setiap jam....selamat mencuba.



             

No comments:

Post a Comment