Sunday 21 July 2013

catatan 12 Ramadhan 1434H

Bismillahirahmanirahim......

      Lama rasanya tak menulis minggu ni sebab sibuk dengan puasa.Masa banyak habis di kelas pada waktu siang dan malamnya banyak ke masjid .Mudahan saya tidak ketinggaian untuk sama- sama mengecapi tawaran Mega dari Allah ganjaran pahala dan memohon sebanyak-banyaknya keampunan dari Nya.

      Sebagai manusia kita tak terlepas dari dosa -dosa secara sedar atau tidak.Dosa yang berlaku tanpa sedar menyebabkan adanya penyakit hati yang lain seperti was-was dan tidak tenang .Hanya padaNyalah tempat memohon ampun.Jika Dia tidak mengampunkan kita , bagaimana hidup akan tenang .

      Walaupun berpuasa kelas tetap seperti biasa hanya kelas sebelah petang mula awal 30 minit supaya waris dapat menyediakan kelengkapan berbuka seperti biasa.Hanya 90 minit seminggu masa kelas .Tujuannya adalah supaya minda terus ditambah nilai walaupun berpuasa.Jika bercuti nanti nak datang kelas selepas raya buku pun dah hilang.Sebaiknya kelas diteruskan seperti biasa .


        Saya suka berbuka di masjid jadi ada masa untuk bertahlil dan membaca Al Quran di masjid sehingga tengah malam Jika di rumah macam-macam nak buat akhirnya Tak sempat pun membaca Al Quran.Alhamdulilah sudah dua belas hari .Saya hanya memasak waktu sahur sebab satu keluaga bersama ke masjid..Terimakasih kerana Allah anugerahkan keluarga yang mahu bersama setiap masa dan ketika.

        Mudah-mudahan puasa kali ni lebih baik dari sebelumnya insyaalah.Mudah-mudahan semua pun dapat berpuasa disiang hari dengan sebenar-benarnya dan bertarawih di malam hari.

No comments:

Post a Comment