Sunday 18 August 2013

MERDEKA......MERDEKA.....MERDEKA

Bismillahirahmanirahim.

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN NEGARA.MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA!!!

        Alhamdulilah dapat kita sama-sama menyambut kemerdekaan Negara pada 31 ogos 2013 nanti. Semoga kita sentiasa menghargai detik kemerdekaan negara dan bersyukur kerana ditakdirkan menjadi rakyat Malaysia.Bayangkan jika kita menjadi rakyat negara yang sedang bergolak, berperang,miskin dan di tindas.Kita di Malaysia sangat bertuah Hari Raya disambut dengan juadah yang lazat-lazat, boleh melakukan ibadat tanpa sekatan,boleh membeli belah dengan aman, kehidupan yang amam dan damai.Betapa syukurnya dilahirkan di sini ...tanah tumpah darah kita, betapa kita patut sayangi negara lebih dari segalanya.

           Bersama-samalah kita menjaga keamanan negara, lupakanlah perbezaan pendapat  ,bersama bersatu diantara kita mencari titik persamaan bukan pergaduhan.Demi anak cucu kita yang tercinta tolonglah sayangi Malaysia.Jangan cemari kemakmuran, jangan tiupkan perbalahan,satukan hati kita semua demi keamanan.


        Ya allah bantulah kami rakyat Malaysia agar dapat terus bersatu,bersama menjalinkan persefahaman.Lindungilah Malaysia dari segala perbalahan,persengketaan dan pertelingkahan Satukan hati kami seluruh rakyat malaysia untuk terus hidup aman dan berkekalan.amin


SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN DARI JITRA ARITHMETIK SYSTEM:

                             "MALAYSIA TANAH AIRKU
                                                                  TANAH TUMPAH NYA DARAHKU"

No comments:

Post a Comment