Sunday 11 August 2013

PESAN RASULLULAH

 
Bismillahirahmanirahim.........

Hari ni tengok motivasi pagi .......lepas bersahur untuk puasa sunat.Ada beberapa perkara yang perlu di elakkan dalam kehidupan ini.Mudah-mudahan memberi saya peringatan untuk kehidupan dunia dan akhirat .Mudah-mudahan mata tidak di butakan oleh hati yang hitam.dan mudah-mudahan wajah dan hati sentias berseri dalam iman.

Pertama kata ustaz jangan sesekali menyekutukan ALLAH.Kita mesti yakin tiap kejadian adalah dariNya.Redha dan tawakal.Jangan percaya sngat benda karut -marut dalam masyarakat kita sekarang ...asal sakit sangat ...mesti kena santau,sihir atau buatan orang. Bila berjumpa dengan pengamal perubatan pulk ...berlaku tuduhan demi tuduhan.kadang -kadang melibatkan hubungan adik beradik ...sangat  mengecewakan..kembali kepada ALLAH, bentengkan diri dengan surah-surah dari Al Quran.mudah-mudahan bermanfaat.
Kedua hendaklah mentaati ibu bapa , berbuat kebaikan ,kebajikan kepada mereka.Realitinya hari ini jika kita check balik keruntuhan intiitusi keluarga   berpuca dari sikap mereka terhadap kedua ibu bapaSedihnya tengok anak-anak remaja berkasar dengan ibu atau bapa mereka.Mudah-mudahan ALLAH memberi mereka pentunjuk kembali kejalan yang benar.
Ketiga janganlah kamu menghampiri zina samaada terang atau gelap.Maksudnya apa juga keadaan wajib jauhi zina..Zina besar besar semua orang tahu , tapi bagaimana zina mata,dan zina hati.Mudah-mudahan kita terhindar dari dosa besar ini....

Selamat hari raya maaf zahir dan batin .

No comments:

Post a Comment